Succesul lui Porsche Cayenne a devenit aproape proverbial, fiind de notorietate faptul că SUV-ul german ocupă de ani buni primul loc printre modelele companiei, la capitolul exemplare vândute. Totuşi, criza financiară care ne dă bătăi de cap tuturor se dovedeşte a fi un moment dificil şi pentru clienţii tradiţionali ai maşinii, aceştia fiind nevoiţi să reducă drastic cheltuielile.
În Spania, una dintre ţările europene care a fost lovită cel mai greu de recesiune, alături de Italia şi Grecia, numărul oamenilor de afaceri care reunţă la Cayenne-urile lor creşte de la o zi la alta. Este şi cazul lui Roberto Murga, unul dintre cei care îşi etalau statutul financiar, la volanul unui Porsche Cayenne, pe care şi-l permitea, datorită veniturilor sale lunare de 8000 de euro.
Nu numai că a trebuit să renunţe la maşina sa, dar Murga a fost nevoit să-şi restrângă şi afacerile, astfel că a fost nevoit să concedieze o mare parte din angajaţi. Cazul este doar unul dintr-o serie foarte mare, iar potrivit lui Victor Conde, profesor de marketing la Universitatea din Madrid, este dovada clară a faptului că Porsche Cayenne ajunsese simbolul suprem al realizarii materiale, în Peninsula Iberică.
Este cât se poate de evident mitul pe care ajunsese să-l reprezinte Cayenne în Spania, fiind vorba de aceeaşi manie care a cuprins din plin şi Estul Europei, însă doar pe baza împrumuturilor bancare, şi nu stimulat de o dezvoltare reală. În schimb, anteprenorii din construcţii, precum Roberto Murga se orientează spre mărci mai accesibile, cum ar fi Renault.
Mai mult, se pare că recesiunea din Spania se răsfrânge şi asupra situaţiei financiare a fabricilor de maşini din această ţară. Fabrica Ford din Valencia a suspendat temporat 4.000 de postrui, în timp ce Seat ia tot mai în seriso relocarea anumitor facilităţi în ţări precum China. În aşteptarea unor reforme salvatoare, singurele cifre cu trend crescător ar putea fi acelea care reflectă câte exemplare de Porsche Cayenne sunt cedate în parcurile firmelor de leasing.